Telefoongesprekken eenvoudig opnemen en terugluisteren

Met de nieuwste telefooncentrales van NEC is het mogelijk om inkomende en uitgaande telefoongesprekken eenvoudig op te nemen en op een later moment terug te luisteren.

Vaak wordt deze functie binnen praktijken ingezet om assistentes te trainen, triagegesprekken vast te leggen of ingesproken herhaalrecepten te archiveren. Ook wordt het gebruikt om gesprekken te analyseren wanneer er sprake is geweest van verbale agressie of voor specifieke juridische doeleinden.

Het opnemen van gesprekken kan zowel handmatig als automatisch plaatsvinden. Voor beide varianten dient een licentie geactiveerd te worden voor elk toestel waarop de opnamefunctie gewenst is.

Handmatige gespreksopname
De handmatige opnamefunctie stelt een toestelgebruiker in staat om een gespreksopname met één druk op een functietoets te starten. Dit kan zowel aan het begin of tijdens een gesprek. Vervolgens kan de gebruiker zelf bepalen of de opname moet doorlopen tot het einde van het gesprek of tussentijds beëindigd dient te worden. Zodra een gespreksopname is afgerond, kan het opgenomen gesprek worden teruggeluisterd via de voicemail box van het toestel.

In totaal kunnen 99 gesprekken worden opgeslagen in de voicemail box van het toestel. Wanneer de maximale opslagcapaciteit bereikt is, worden eerdere opnames op basis van ‘first in first out’ overschreven. Om dit te voorkomen, is het mogelijk om alle gespreksopnames als WAV-bestand automatisch te laten mailen naar een bij te leveren mailserver. In dat geval kunnen de opgenomen gesprekken teruggeluisterd worden via een webbrowser en indien gewenst opgeslagen worden op een PC om voor langere tijd bewaard te worden.

Automatische gespreksopname
De automatische opnamefunctie zorgt ervoor dat alle gesprekken op een toestel opgenomen worden zonder dat er een extra handeling vereist is door de gebruiker. De gesprekken worden als WAV-bestand automatisch gemaild naar een bij te leveren mailserver. Vervolgens kunt u de gesprekken via een webbrowser terugluisteren of opslaan op een PC om voor langere tijd te bewaren.

Met behulp van de automatische opnamefunctie bent u ervan verzekerd dat alle gesprekken op een toestel worden opgenomen. Dit betekent dat u niet bij elk gesprek vooraf hoeft te bedenken of het gesprek opgenomen moet worden.

De handmatige en automatische gespreksopnamefuncties zijn beschikbaar voor de NEC SV9100 en SV8100 telefooncentrales.

Heeft u interesse in deze oplossing of wilt u meer weten over het opnemen van gesprekken, neemt u dan contact op met onze afdeling verkoop op 0486-478888 of stuurt u een e-mail naar sales@advitronics.nl.