klantervaring Huisartspraktijk Hagro Haarlem

Strenge selectie leidt Hagro in Haarlem naar telefonie-oplossing van Advitronics

Antos Zimmerman is praktijkmanager van Huisartspraktijk Scherpenzeel in Haarlem. Daarnaast is hij binnen de Hagro waartoe Huisartsenpraktijk Scherpenzeel behoort onder meer verantwoordelijk voor de ICT en telefonie. Zimmerman: “Advitronics bleek de enige met een oplossing voor onze vraag.”

Zoektocht naar nieuwe telefonie-oplossing

Huisartsenpraktijk Scherpenzeel vormt samen met vijf andere huisartsenpraktijken in Haarlem een huisartsengroep (Hagro). De zes huisartsenpraktijken beschikten al over een telefonie-oplossing via een VoIP-platform, maar deze voldeed niet langer aan de wensen. In de zoektocht naar een nieuwe aanbieder kwam Zimmerman uit bij Advitronics, al ging daar wel een strenge selectieprocedure aan vooraf.

Uitgebreid onderzoek

Zimmerman deed uitgebreid onderzoek naar de verschillende opties en reisde zelfs af naar Velp (Noord-Brabant) om Advitronics op locatie te bezoeken. “Ik heb een aantal partijen bezocht om er zeker van te zijn dat ik de goede keuze zou maken”, vertelt Zimmerman, die ook diverse andere bronnen raadpleegde. “Een kennis vertelde me dat wat ik wilde waarschijnlijk bijna niemand zou kunnen. Uiteindelijk bleek Advitronics de enige met een oplossing voor onze vraag.”

Flexibel nummerplan

Zimmerman is vooral te spreken over de flexibiliteit van de nieuwe telefonie-oplossing. “Bij veel systemen moet je bij het programmeren al beslissen hoe een nummerplan eruit komt te zien. Wij wilden meer flexibiliteit en bij wijze van spreken per uur kunnen bepalen hoe het nummerplan eruit ziet. Dat kunnen we nu”, licht Zimmerman de keuze voor Advitronics verder toe.

Implementatie telefonie-oplossing

De Hagro in Haarlem wilde de nieuwe telefonie-oplossing vanaf de zomer in gebruik nemen, maar dat was vanwege de Corona-uitbraak nog een behoorlijke uitdaging. “We wilden voor de zomer over op het nieuwe systeem, zodat we alle kinderziektes konden oplossen voor het begin van de vakanties. Vanwege Corona was het soms lastig voor een monteur om naar de locatie te komen. Daarom heb ik zelf een handje geholpen bij de implementatie. Dat bleek uiteindelijk heel fijn, omdat we zo snel besluiten konden nemen. Voor de zomer was het klaar.”

Complexiteit huisartsenpraktijken

Zimmerman heeft nog steeds regelmatig en goed contact met de mensen van Advitronics. “Het probleem van veel aanbieders is dat de complexiteit van huisartsenpraktijken wordt onderschat. Vooral wanneer verschillende huisartsen samenwerken. Advitronics heeft een lange staat van dienst bij huisartsenpraktijken en begrijpt daardoor heel goed welke wensen en behoeften er zijn.”

vragen?

Sebastiaan vertelt u graag meer over Advitronics Zorgcentraal

Meer info over Zorgcentraal?
vraag adviesgesprek aan